Monday, September 14, 2009

SELAMI AKU

Selami aku

August 14, 2008

Aku bukanlah orang yang sama yang kau fikirkan
Aku bukanlah orang yang sama yang berbaring diranjang emas orang lain
tidak demikian
dan tidak untuk itu

Hanya saja aku lemah
Dan cara berfikir yang salah
NAmun tak sampai ku pecahkan pundiku
Dan tak sampai mengacak ruang hidupku



Dari sisi kiri dan kanan yang benar
Diambil dari kanan namun kiri yang benar
Hanya di dua pilihan itu yang kadang aku terkilir
sehingga pincang pemikiranku ketika keputusan harus turut

Dari mana datangnya sangka
yang menghardikku begitu kejam
mendikteku dengan salah
menjauhi pola pikirku

Bukan itu aku
dan tidak pula begini dalam fikirmu
Hanya saja perlu lebih dalam
untuk kau selami kedangkalan hatiku

cuma saja
aku salah
untuk sekian banyak
tapi bukan untuk itu

August 14, 2008
@ Tempat tidur

No comments:

Post a Comment

Yang komentar